woensdag 26 december 2012

Fotostrip "Een dag uit het leven van een vaas"

Als vaas heb je het ook niet makkelijk. Ook al ben je met modelnummer 239 30 gebakken in de jaren vijftig, zolang je heel blijft ga je nooit met pensioen. De eigenaar kan je elke dag vullen met water en snijbloemenvoedsel wanneer het haar uitkomt. Zomaar een dag uit het leven van een Scheurich-vaas. Hieronder de eerste versie van het script dat leidde tot de gelijknamige korte film.

Heerlijk! Even geen bloemen in mijn hoofd.
Een prima dagje om eens naar het park te gaan.
Eens kijken of er nog wat leuks te beleven valt.
Hup, zo op een stapel takken. Hé, wat ligt daar nou?
Een krokodil! Ooh gelukkig, die bek beweegt niet. Dan durf ik wel...
Op zijn kop te springen!
Even uitrusten van al die spanning, Normaal sta ik bijna de hele dag stil op een tafel.
Wat ben ik toch een ondernemend manneke... Ik verdien een ereplaats.
Maar nu weet ik het even niet meer. Wat moet ik nu doen?
Zal ik met de trein naar Kleinheubach gaan? Naar de fabriek waar ik gemaakt ben?
Nee, ik weet wat beters. Ik neem de bus naar Hamburg.
Wat een moderne muziek maken die mannen! Straks barst ik nog. Ik wil naar huis.  
Ik voel me niet goed. Helemaal niet goed zelfs. Waar blijft die trein?
Misschien moet ik maar een fietstochtje gaan maken?  Lekker achterop de fiets bij een aardige mevrouw... Laat ik me afzetten bij het postkantoor.
Hier kunnen ze me niet helpen. Ze hebben het alleen maar over euro's. Wat zijn dat? Ik ken alleen Deutsche Marken.
Hier hoor ik ook niet. Wat is er toch met me aan de hand?
Wat aardig dat die Duitse mevrouw me naar de pottendokter wil brengen!
Ben ik nou zwaarder geworden? Wat moet ik nu?
Dan maar de lift. Ik weet waar ik heen wil gaan.
Hoe werkt die machine?
O zo! Kan ik niet wat makkelijker mijn glazuur trainen?
Dat is beter!
Maar ik voel me echt onwel. Ik mis iets. Er klopt iets niet.
Hallucineer ik? Ik zie een douche vol futuristische collega-bloemenhouders!
Ik heb water nodig. Dat is het! En wel nu.
Waarom komt er niets? Ik sta droog!
Help! Help! Help! Waarom hoort niemand me?
Dan spring ik zelf maar achterop.
Mijn hemel, wat ben ik blij weer in mijn bedje te liggen!
Mijn grote voorbeeld. Mijn guru! Wat is ie oud en eerbiedwaardig.
Daar wil ik morgen heen!
Vingerhoedskruid dat staat me goed. Of toch Hortensia?
Ik slaap er nog een nachtje over. Misschien heeft mijn baasje wel een ander idee voor in mijn opening!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten