dinsdag 27 december 2016

Flashback met vaas van Strehla waar deze blog door begon

 
Het einde van het jaar is altijd goed om terug te blikken. Dit jaar hebben we met familie alle oude fotoalbums doorgenomen. Ik heb daarbij zeker ook op de interieurs gelet. Een sgraffito vaas uit de jaren zestig kwam heel vaak voorbij, maar die is twee jaar geleden verongelukt bij een val van tafeltje... Snik. Maar ongelooflijk leuk is dat de vaas die ik uit de erfenis van mijn oma haalde weliswaar niet op een foto bij mijn oma in beeld kwam, maar op een verjaardagsfoto uit 1972! 



17 juni 1972

Bij mijn moeder stond de vaas op tafel. Mijn oma was toen op bezoek en vond het vaasje mooi en heeft het toen gekregen. Mijn moeder wist niet meer waar zij het vandaan had, maar in 1972 was dit decor dus al in fabricage bij Strehla :-) Zij vond het groenige destijds mooi. Zo leidt foto's kijken tot herinneringen ophalen en meer East Germany Pottery kennis ;-)

Zó staat hij nu in het middelpunt in mijn huis

Sgraffito vaas uit de jaren 1960 decennia later in woonkamer

Van andere zijde. Jammer genoeg geen foto van waar hij nu staat, want ligt op Amstelveense stortplaats :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten