zondag 2 juni 2013

Struinen (44): IJmarkthallen op zondag in de zon

Mijn favoriete verkopers hadden mooie nieuwe dingen meegenomen voor me... Dat zijn de topstukken van deze dag. Kijk naar naar onderstaande foto's en dan weet de goede verstaander wel welke items daarvandaan kwamen ;-) 



Was niet eens van plan te gaan, zeker niet nadat ik gisteren al in Noord was. Ik was vandaag zelfs op de fiets (omleiding wegens wegwerkzaamheden) en met het openbaar vervoer (niet rechtstreeks, want spoorwerkzaamheden), desondanks alles goed thuisgekregen. Volgende markt ben ik er niet bij, dan struin ik in Duitsland (hoop ik) ;-) Nu vooral blij in de zon, alles is gewassen en heeft zijn familie gevonden!

De grootste van vandaag: Scheurich. Setfoto volgt later...

De allereerste Strehla lamp die ik ooit zag en dus moest kopen voor mijn Strehla verzameling

Met de originele kap: 15 minuten nodig gehad om al het vet eruit te vegen

Blauw

Meisje verkocht hem: was van oma geweest... Setfoto volgt...

De kleinste van inmiddels set van drie, maar de anderen staan op een niet snel pakbare plek, dus geen groepsfoto

Wat een fotomodel, wat een glansende laag ;-)

Ik ben even stil... derde keer dat ik hem zie, maar nu bij favoriete verkoper en die heeft hele spullen :-)

Detail: het bruist en het spat!

Spara sgraffito... reünie met de bloempot die ik al had volgt...

Vurig rood voor een kaars


Blauwig

Blauw
Ruscha wandtegel
En dan is het tijd voor de groepsfoto's:

Inmiddels is de nieuwe alweer verplaatst, daar staat nu een mat bruine: twee mat, twee glanzend 

Oma's vaasje is de tweede van links
Spara

Wat zullen ze lekker bruisend converseren met zijn drieën!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten