dinsdag 10 januari 2017

Collectie van verzamelaar gekocht (2)

Wesel: berging vol met antieke spulletjes, waaronder vele vazen
De smaak te pakken, dus voor tweede keer in korte tijd een verzameling vazen en glaswerk gekocht. Niet in Nederland, maar Duitsland dit keer. Er stond een hele berging vol met allerhande spulletjes. Ik heb me beperkt tot vazen, wandtegels, glas en keramiek. Niet alles hou ik, maar de exemplaren hieronder wel.




Bay uit de sixties

Scheurich begin jaren zestig 20ste eeuw

Sixties

Mini early sixties

Kleine witte Übelacker

Gigantische vloervaas met fat lava (paste maar net in de kast)

Mini'tje van Bay

Ongelooflijk; dit ziet er eighties of zelfs van nu uit, maar is toch echt 19sixties van Bay

Groepsportret van de keepers uit left overs van handelaar in vazen en lampen

Een mooie oogst! En dat voor super weinig geld. Dit waren allemaal objecten die op rommelmarkten in Düsseldorf steeds overbleven. Ik ben dol op deze gave winkeldochters! Wil er best meer in 2017 ;-)


Totale oogst met kristal en glas

Totale oogst met Fabiola

Totale oogst met porselein uit Bavaria

Totale oogst

Totale oogst

Totale oogst met lampetkan en schaal rechts


De andere 52 objecten van keramiek en kristal plus drie wandtegels (Ruscha en Jan van Erp) gaan naar de webshop van Rikkers Creations... zitten ook bijzondere exemplaren tussen, maar die passen niet in mijn collectie. Nog niet online op moment van schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten