zondag 14 oktober 2012

Blokker in de jaren zestig of zeventig?

Bij gebrek aan prijzencatalogi van de West Germany-firma's is het des te leuker als je een vaas tegenkomt met de originele prijssticker er nog op/onder. Onderstaande vaas was vandaag te koop op de IJmarkthallen in Amsterdam (niet gekocht), maar de eerste verkoopplek voor deze in Oost-Duitsland gemaakte bloemenhouder was ooit de Nederlandse firma Blokker. Wel wat anders dan wat Blokker nu in het assortiment heeft nietwaar?



19,50 gulden is - zonder inflatie mee te calculeren - 8,85 euro.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Rene,
    Ik heb deze vaas ook gezien en wel meegenomen. Was inderdaad ook erg gecharmeerd van het prijskaartje van Blokker.
    Groet,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb het niet meer gevraagd, want paste niet in mijn huiscollectie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte VEB Halbensleben. Die dag heb ik er ook 1 van hun gekocht in de IJ-hallen. Zonder ouderwetse prijssticker, maar wel ouderwets goedkoop. :-)

    BeantwoordenVerwijderen