vrijdag 3 januari 2014

Graag meer in 2014: schoonheid van classic WGP



Woorden zijn toch overbodig? Daarom alleen een bijschrift ;-)
Strehla: de rechter vaas is mijn vaas #1: daar begon mijn verzameling en daarmee deze blog


Vier vazen en een bloempot van Marei (voorheen toegeschreven aan Roth) plus Clivia's en een Saintpaulia

Bruisend paars

Jaren vijftig/zestig vaas met bijbehorende bloempot

Vazen en bloempotten van Bay Keramik
Bruin werkt goed in een set en/of groep 
Mijn favorieten met textuur
Adendorf

Grote broer bloempot en kleine broer

Jasba servies rood
Wie nog een soepkom als deze heeft: WELKOM!
Scheurich
Kleurige motieven
Carstens vaas en bloempot met witte Rhipsalidopsis gaertneri
Bay Keramik: van deze modellen bestaan in bruin minstens drie varianten. Dit is de lichtste ervan.
Vier koffie met gebak, melk en suiker graag! Jasba groen.
Scheurich
Bay en Strehla

Spara (en anderen?)
Scheurich
Scheurich
Een paard

Twee paarden

Scheurich set uit 1962-1968

Heinz Siery voor Scheurich

Sgraffito
Scheurich Inka
Jopeko
50's
Diversen
Carstens
Pitriet van keramiek
Wandborden
Ook aan de drankflessen met WGP
Scheurich Foligna
Flower power
Karlsruher majolika: ook bloemen, in 3D
Steuler
Steuler

Scheurich Amsterdam in rood en oranje; mat en glanzend
Vulkano-glazuur
Scheurich 50's

2 opmerkingen:

  1. hai, ik heb een mooie, puntgave rumptopf van w germany. Ik wil hem niet zo maar wegdoen, maar als ik jou er blij mee kan maken...laat het me weten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel voor het aanbod! Maar ik beperk me vooral tot vazen... ruimtegebrek ;-)

      Verwijderen