dinsdag 8 januari 2013

Dagje vazenjacht in Amsterdam

Noordermarkt Amsterdam
Al jaren wilde ik eens naar de Noordermarkt, maar ja maandagmorgen om 09.00 uur ben ik meestal op mijn werk. Nu eens niet, dus eindelijk eens gaan kijken. Alleen een klein stukje van de markt is met antiek en curiosa bestand, de rest is vooral stoffen en kleding. Er staan een stuk of tien vazen op de diverse stands. De vraagprijzen op de Noordermarkt liggen vrij hoog.
Voor een Scheurich Fabiola 517-30 bijvoorbeeld vraagt de verkoopster maar liefst 30 euro! Ik mocht van haar ook geen foto maken van een andere vaas die ze voor 20 euro verkocht. Ze zei dat allemaal mensen foto's wilden maken, maar nooit terugkwamen om iets te kopen. Hoe zou dat nou komen? ;-) Ik vond het leuk om eens te kijken, maar ik hoef er niet meer vroeg mijn bed voor uit.
Noordermarkt Amsterdam



Daarna naar het Waterlooplein. Daar slaag ik bijna altijd. Nu ook weer en dat voor schappelijkere prijzen. Een heel mooie bloempot wit met oranje, megagroot voor 5 euro. Kijk, dat is leuk. Er zijn minstens drie stands die West Germany-pottery verkopen.


Ook nog even naar kringloopwinkel Het Juttersdok in de Kerkstraat. Niet goedkoop, wel leuke spulletjes.
Juttersdok in de Kerkstraat in Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten