zondag 10 april 2011

Sjouwen: koop goede dozen, zeker géén Praxis!

De dozen: niet goedkoop, maar toch slecht van kwaliteit
Voor de tentoonstelling heb ik diverse boeken- en verhuisdozen gebruikt. Als er bezoekers van deze weblog zijn die ook veel in te pakken hebben, dan heb ik als tip: koop geen dozen bij de Praxis. Ondanks alle mooie teksten op de dozen voldoen ze absoluut niet. Al bij het inpakken, scheurt het lekker in en daar blijft het niet bij. Ze zakken binnen korte tijd helemaal door en staan zo bol.


Zoner plakband ziet het er heel snel zo uit...


En zelfs met plakband is het niet mogelijk om ze zwaar te beladen...
Ik heb de dozen bij het inpakken netjes beladen, zeker niet te zwaar of te hoog - je moet ze nog tillen en stapelen tenslotte - maar ze zijn slecht. Ik heb Praxis gemaild, maar ze hadden niet eens het fatsoen om te reageren op mijn bevindingen.

Wat navraag gedaan bij andere grootverpakkers en die deelden mijn conclusie en adviseren dozen van de Gamma. Ik heb nu dozen van de Bibliotheekdienst en die voldoen prima. Vanmorgen alle inhoud van de Praxis dozen overgeveld, dat vond ik toch een veiliger idee. Nu even werk, maar het scheelt later scherven opruimen. Het vergde wel het dubbele aantal dozen, want er ging wel veel in. Dat dan weer wel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten